tisdag 15 februari 2011

Fiskbiffar med god röra

Varje måndag kommer min pappa och äter med oss. Det har han gjort de senaste 6 åren och det är mycket trevlig tradition:) Igår bjöd jag på fiskbiffar. Det är jättelätt att göra och går riktigt snabbt!
Tyvärr så blev det inga bilder, vi var för hungriga så det glömdes bort. Men här är iaf receptet:

Fiskbiffar
4pers

600g fisk(jag tog lax)
1 ägg
1 hackad gul lök
1 tsk fiskkrydda
salt & svartpeppar
smör att steka i

Skär fisken i mindre bitar och mixa till färs i matberedaren. Blanda med övriga ingredienser och forma till biffar. Stek dem i 3 min per sida.

Räk/kräft röra

300g  skalade räkor el kräftskärtar
2dl creme fraiche
1 dl majonäs
1/2 dl hackad dill
salt & peppar

Blanda alla ingredienser och förvara kallt till servering.

Jag serverade en sallad gjord på tärnad ost, paprika och gurka till biffarna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar