lördag 15 januari 2011

LCHF är det rätta för mig!

Jag har nu ätit LCHF kost i snart 2v. Inte jättelång tid ja vet men redan känner jag att det är det här min kropp mår bäst av. Jag är mycket piggare, orkar med vardagen mycket bättre och måtten runt rumpa och lår har minskat lite:). Aldrig att jag går tillbaka till högkolhydratkost igen! Pasta, ris, potatis och bröd är något som jag klarar mig utan galant. Tänk så mycket annat gott jag får äta ist: kött, fisk, ägg, smör, grädde, feta såser som bea, majonäs m.m.

Hur ser än matdag ut för mig då? Här är ett exempel:

Frukost: äggröra på 2-3 ägg, 2 msk grädde 40%, lite riven ost 30%ig och 1/2 pkt bacon
Lunch: Kött el kyckling och vitlökssmör el gräddsås/beasås, lite broccoli
Middag: Tonfiskröra på 1 burk tonfisk, 1/2 rödlök(finhackad), 1/2-1dl majonäs, 1 ägg

Något mellanmål behöver jag sällan då jag äter mig mätt på huvudmålen.

Är ni intresserade av att lära er mer om lchf så titta in hos kostdoktorn. Där hittar du massa info.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar